Kortárs festmények az új Soltész borokon
Az egri Ostoros Családi Pincészet Soltész borcsaládja három prémium vörösborral lepi meg ősszel a borkedvelőket. A palackok nemcsak a tartalmuk miatt izgalmasak, a címkékre a Munkácsy-díjas, elismert képzőművész, Bukta Imre egy-egy alkotása került.
Fotó: Busák Attila
A második generációs családi borászat már több mint ötven éve készít bort az Egri borvidéken. A vulkanikus talajon található, 170 hektáros birtokon fehér és kék szőlőket egyaránt termesztenek. A borászat filozófiájának két alappillére a minőség és a kiváló ár-érték arány. Azzal is szeretnének hozzájárulni Magyarország borkultúrájának fejlődéséhez, hogy valamennyi árkategóriában a legmagasabb nívójú borokat kínálják, megteremtve annak lehetőségét, hogy minden vásárló minőségi bort fogyaszthasson.
A borászat a már jól ismert és kedvelt borok mellett igyekszik újdonságokkal is a piacra lépni. Soltész márkanév alatt a pincészet prémium kategóriájú vörösborai kerülnek forgalomba, amelyek kizárólag a legjobb évjáratokból készülő dűlőszelekciók vagy hordóválogatások. Ennek a sorozatnak a három legfontosabb, ősszel debütáló tétele: a Nemzeti Borválogatásba is bekerült Kékfrankos; az Országos Borversenyen aranyérmes, Delelő elnevezésű, cabernet sauvignon-zweigelt-merlot házasítás, valamint egy 2016-os évjáratú, Bordeaux-ban úgyszintén aranyéremmel elismert Egri Bikavér Superior.
Fotó: Busák Attila
„Ezeket az általunk legjobban kedvelt vörösborokat szerettük volna vizuálisan is megkülönböztetni a többitől. Az Egerhez sok szálon kötődő Bukta Imrét kerestük meg azzal az ötlettel, hogy egy-egy műalkotását megjeleníthessük a címkéken – meséli Soltész Gergő, tulajdonos. – Mi szeretjük Imre festményeit, ő meg a borainkat, úgyhogy szerencsére lelkes volt a közös munka kapcsán.”
A Kékfrankosra a Korcsolyázó cigánylány című festmény került, a cuvée-re a házasítás nevét is adó Delelő, míg a Bikavéren a „Béla fácánnal” című alkotás látható. A három festményből Ipacs Géza grafikus készített boroscímkéket. A végeredmény pedig egy-egy olyan palack, amely a bor- és a művészetkedvelőknek egyaránt élményt nyújt.
Fotó: Busák Attila
Az új Soltész borok szeptemberben debütálnak, és a fogyasztók kizárólag borszaküzletekben, éttermekben és a pincészetnél találják meg őket.
Készült a Sajtóközlemény alapján.