Wine & Smile

Komédia borral, ideális párosítás és hogy ez miért nem nekem jutott eszembe? - gondoltam magamban, amikor megláttam a Wine & Smile névre keresztelt, borkóstolóval egybekötött gasztroszínház eseményt, ami November 22.-én csütörtökön került megrendezésre a Cult in Glass szervezésében a VinoPiano borbárban. "A gasztroszínház kulináris és színházi élmények társításával egy különleges, minden érzékre ható közösségi élmény részesévé teszi a nézőt." - jól hangzik, nemde? Kicsit utána néztem a fellépő Hírös Gasztroszínháznak és megtudtam, hogy a kecskeméti társulat idén ünnepli fennállásának ötödik évfordulóját és több tematika (ételek, italok) mentén is rendeznek előadásokat. A mostani főszerepében természetesen a bor állt, és persze Boncsér Sára és Fodor Dávid. Az improvizációs színház a jelen lévők aktív bevonásával mesélte el Anna, a borkedvelő mérnöklány és kishitű szerelme Zoltán etyeki szürettel tarkított történetét, amelyben megismerhettük a lány édesapjának, a félénk, hősszerelmes Pálnak, telekszomszédjával, Zsuzsannával szövődő románcát is. A második felvonásban Töhötöm, a féltékeny gépjárművezető oktató és csinos tanulója, a borrajongó Viola kalandjaiba pillanthattunk be. Töhötöm a minden lében két kanál közös képviselő, Marianna segítségével nyomozni kezd a lány körül legyeskedő, az egyetlen pesti olasz gyrososnál dolgozó szomszéd, Giovanni után, ám végül kiderül, hogy gyanúja teljesen alaptalan volt, így történetük a lánnyal boldog véget. Jókat nevettünk, nagyon ötletes volt az előadás. 

img_20181122_213232.jpg

A műsor mellett - vagyis pontosabban előtte és szünetben - öt kiállító borászat kínálatából kóstolhattuk. Alapvetően szórakozni és nem "borszakérteni" mentünk, így bevallom őszintén nem készültem részletes jegyzetekkel a kóstolt borokról, de pár érdekességet és a kedvenc tételeimet megosztanám. Ifj. Orosz Gyulától, az etyeki Orosz Gyula családi pincészet tulajdonosától megtudtuk, hogy Etyeken egy tucat borászat összefogásával éppen az Etyeki Pezsgő eredetvédelmi rendszer kidolgozáson fáradoznak. Remek hír, nagy pezsgő-rajongó lévén mindig örülök a hazai pezsgőgyártással kapcsolatos új kezdeményezéseknek. Meg is kóstoltuk Gyuláék 2015-ös Ősz névre keresztelt pezsgőjét. Ígéretes, csak így tovább!

img_20181122_185437.jpg

Ceglédi vagyok, viszont még nem kóstoltam a szintén ceglédi Kemenczés borháztól. Kemenczés úr elmesélte, hogy csak a borászat található Cegléden, a szőlőt a Mátrában termesztik, így már értem, hogy miért palackoznak Zenitet. Üde, friss, citrusos bor volt, emellett felírtam magamnak a Még egy korty - Sauvignon blanc-t, amit majd szeretnék beszerezni, ha legközelebb hazalátogatok. Kipróbáltuk a soltvadkerti Generosa-t az Eiffert borháztól és hosszasan elidőztünk a káptalantóti Sabar Borháznál és alaposan végigkóstoltuk a kínálatukat. Nekem leginkább a Szürkebarát ízlett, barackos, fűszeres ízű, a fahordós érlelésnek köszönhetően krémes bor, a borászat egyik Birtokbora. Az este vége felé közeledve vörösre váltottunk és az egri Petrényi Winery-nél kóstoltunk egy jó Bikavért.

img_20181122_213212.jpg

A kóstolóteret a teltház miatt kicsit szűkösnek éreztem és jó lett volna egy kicsivel több levegő, de ezt leszámítva kellemes este volt és jól mulattunk. Köszönjük a jegyeket a Barbwine csapatának!